کسخلیزم محض…¿

دوتا زن بالغ به سن های چهل و پنج و سی رفته بودند دوتا ازون سگای کوچیک که معمولن تو ماشین میذارن و سرشون مدام در حال نوسان است رو گرفته بودند و مثل آنهایی که کاری انجام داده اند آمده بودند نشسته بودند کنار بخاری.خیالشان هم به طرز عجیبی خیلی راحت بود. دایی نایب با ناراحتی و ابرو ها ی تو هم رفته و پلکای افتاده ناشی از خستگی از کار زیاد روزانه در وصف این رویداد گفت:رفتن چار تومن دادن دو تا سگ گرفتن سرشون اینجوری میشه_(سرش را مثل آن سگها و البته با مهارت خاصی پنج بار تکان داد؛شمام امتحان کنید حتمن)_ اون چار تومن رو به من میدادن تا صبح اینجوری میکردم براشون_باز همون ادا_. این پولارو اینجوری حروم نکنین من پدرم در میاد تا چار تومن در میارم.پدرش هم وسط او و بخاری نشسته بود و چشمانش را بسته بود و نشسته چرت میزد. به هر حال باید درکش کرد که مشکلات زندگی او را به این حال و روز انداخته. پدربزرگ(شاید کلمه مناسبی نباشد) هروقت من را میبیند میگوید مهندس جان اون کلید مستراح(عمدن میگوید مستراح)را کاش عوض میکردی برق آدمو میگیره. من هم مثل همیشه با کمال ادب میگویم:چشم حتمن…حتمن…حتمن…چشم. ولی امکان ندارد روزی برسد که آن کلید_ به قول خودش_ مستراح لعنتی را عوض کنم. از واژه مهندس هم متنفرم.مگر من که عمری معادلات دیفرانسیل حل کرده ام میتوانم کلید مستراحت را عوض کنم؟ من فیل به این گندگی اسلن تو مستراحت جا نمیشم. اصلن این شخص بعد پیر شدن علاقه بخصوصی به توالت و دستشویی پیدا کرده بطوری که در حیاطش درست رو بروی هم دو تا به قول خودش مستراح ساخته که به نظرش باز هم برای اهالی خانه اش کفایت نمیکند. لا به لای حرفهایش با تاسف از پسر معتادش هم حرف میزند و معمولن چشمانش پر اشک میشوند. آیا من هم مثل این آدمای ((جریده)) آخرش پاره میشوم؟ آیا در چهل و هشت سالگی سرم را مثل آن سگ عروسک تکان میدهم و بعد هشتاد سالگی عشق به مستراح پیدا میکنم؟ تصورش هم درد آورست چه برسد به تجربه اش. اینروزها تقریبن حالم خراب است شاید به خاطر اینست که آنقدر قد کشیده ام که بتوانم آدمها را برای خودم معنی کنم و منطقم را در مقابلشان پیاده سازی کنم و تجزیه و تحلیلشان کنم و همین مساله است که مرا بیش از حد اذیت میکند و زجر میدهد. چند هفته است که جلو سطل آشغال میروم تا زباله ی تو دستم رو بندازم داخلش؛ولی نمیندازم توش،میندازم کنارش. (4دسته كلنگ 6 لوله تفنگ 8 عدد فشنگ با شمشير تيمور لنگ با 24 متر شلنگ تو كونت قشنگ!!!) این هم از وضع اس ام اس هایی که در طول روز برایم می آیند. ما که با فیفتی سنت و لینکین پارک و خاتمی بزرگ شدیم نصفمون اینجوری به بار اومدیم وای به حال اونایی که با کامران و هومن و افشین و احمدی نژاد بزرگ شده اند. مثلن همین برادرم که هفت سال از من کوچکتر است و دارد ترانه ای مثلن هندی را با دقت خاصی میخواند و با گوشی ضبط میکند و بعدش برای خودش میگذارد و از صدا و هنرش لذت میبرد.من هم گوش میدهم.با خنده ازمن میپرسد:داداش خوب میخونم؟ منم میگم:آره داداش خوندنت حرف نداره.  همین زن دایی و خاهرش، دایی، پدربزرگ، خودم کسخل نشده ایم؟ به نظرم همه چیز به اندازه کافی لوس شده،انتظارش را هم ندارم بیشتر از این بی محتوا و پوچ و لوس شود.

یک دیدگاه برای ”کسخلیزم محض…¿

پاسخی بگذارید

