پس خرت کو؟؟

((تو حتمن تو بچگی دادی که این همه شانش داری…میتونم قسم بخورم دادی.
-چرا مگه؟
-اگه یه چیز گرم و داغ از آسمون سقوط کنه حتمن رو کله تو میفته.
-ببین من تو بچگی ندادم،اصلنم شانس ندارم؛چه ربطی داره یعنی هرکی تو بچگی داده شانس داره!؟
-بله و من مطمئنم که دادی.)).
عجب آدم پریودی بود سیریش شده بود به دوستش میگفت حتمن دادی که این همه خوش شانسی.
او مطمئن بود راست میگوید و معیار شانس را دادن در بچگی میدانست.
من خیلی راجع به این موضوع فکر میکردم و ذهنم را مشغول میکرد به طوری که یک هفته از کار و زندگی افتاده بودم و به این قضیه جدی فکر میکردم.
ممکن این سوال مطرح شود:
-یعنی من ندادم به خاطر همین بد شانسم؟
یاد حرف یک دوست دختر قدیمیم افتادم.میگفت:دادن جنم میخاد،ظرفیت میخاد،به این الکیام که نیس…همه که نمیتونن بدن.
قطعن راست میگفت.
یه نفر دیگه هم میگفت:من بدمم؛مرامی میدم،به همه کس که نمیدم،طرف باید لوتی و با مرام باشه،لیاقتشو داشته باشه.کشک که نیست ،دادنه هااا د ا د ن.
بله هرکسی قوانین و ضوابطی برای دادنش داشت،قضیه دادن به این سادگیا نبود و هنوز هم نیست.
شما هم حتمننمممنن (این حتمن مثل هیچ حتمن دیگه ای نیست)دیدگاهتون رو راجع به این مسئله مهم که ذهنم را مشغول کرده بنویسید.

یک دیدگاه برای ”پس خرت کو؟؟

  1. از آنجا كه نوشته ات بسيار بدل نشست خود را ملزم به به اين كردم كه خوشمان آمد را بفشاربم !! ولئ از اونجايى كه كلاً حوصله ى دردسر و روزه شك دار گرفتن را ندارم با وجود بى اعتقادى ديدم بهتره كتمنتى گذاشته و خود را از عذاب احتمالى برهانم .
    راستى دوست دارى فيل صدات كنم يا خاكستري ؟!!

  2. به چالش كشيدن مطالب مذهبي طوري كه نه معتقد به اون حس كنه بخش بي احترامي شده نه منتقد حس كنه زبان تنده يه حرفه ي بي بديله…اميدوارم بتوني ماهرانه تر اين انتقاد هارو به تحرير در بياري
    مرسي گلم…
    بو.ووووووووووس

  3. خوب این نوشته دیگه خیلی خفن بود آفرین تو واقعن خوب مینویسی البته یه کمی هم جرات مند هستی که باعث میشه نوشته ت بهتر بشه خداییش من تخم نمیکنم راجب بعضی چیزا بنویسم چون چوب ها کلفتن و آستین منم تنگ اینه که ترجیح میدم ترسو باشم تا جر خورده به ناکجا
    راستی در مورد دادن باید عرض کنم منکه دانشجو بودم یکی از بچه ها بود که کلن هر موقع حرف میزدی انگار تازه با زبون فارسی آشنا شده باشه زل میزد بهت و هیچی نمیگفت و هر چی هم ازش میپرسیدی هیچی نمیگفت
    من فکر میکردم ممکنه این خارجی یا حتی فضایی باشه چون نمیشه ایرانی انقدر لال و کم حرف بعد از یه مدت زبونش باز شد البته فقط با من و یکی دو نفر دیگه صد سال یه بار حرف میزد و فکر میکرد بقیه گاون و حرف نمیفهمن
    یه روز گفت تو کونی هستی یا کسخل؟
    گفتم یعنی نمیشه معمولی باشم؟
    گفت نه
    گفت خوب پس کسخلم
    گفت اگر یه بچه پولدار بهت یه میلیارد بده بهش نمیدی؟
    گفتم صدمیلیارد هم بده نمیدم
    گفت نه واقعا فکرش رو بکن چقدر پوله
    گفتم خوب باشه عوضش وقتی بخوای خرجش کنی یکی از درونت بهت میگه خاک تو سرت
    گفت حله آره تو کسخلی
    گفتم تو چی؟
    گفت منم احتمالا کسخلم
    گفتم احتمالا ؟
    گفت آخه در حرف میگم نه ولی اگر واقعا یکی بهم بگه یه میلیارد بهم میده نمیدونم چی بهش خواهم گفت
    گفتم خیالت تخت تو کسخل کسخلی اصلا شک نکن
    :D

  4. خیالم راحت شد، چون منم شانس مانس ندارم.
    الحمدالله الرحمان الرحیم ندادیم دیگه یا شرط دیگه هم داره؟
    یکم دیگه مسجد می‌رفتیم حتمن حاج‌آقا شانس ما رو می‌برد رو هوا
    همونجا که مملی می‌رفت

  5. دادن یه ارزشه.البته اگه این حرف من درست باشه کردن هم یه ارزشه
    چیزی نیست که دو طرفه نباشه
    خودم وقتی کسی میده براش احترام زیادی قائلم انگار که اون آدم داره اموالی رو میبخشه
    که البته میبخشه
    چیزی که از جنس مادیات هست ولی کاملن احساس هست
    و کردن
    من وقتی کسی رو میکنم اگه ارضا هم نشم سعی میکنم تا اون ارضا بشه
    چون من هم احترام میذارم به این قضیه
    در مورد شانس موقع دادن توی بچگی
    فکر کنم درست نیست
    در مورد شوخی با مقدسات
    من به آزادی اعتقاد دارم
    بخصوص در هنر
    و نوشتن
    اما
    میدونم توی ایران بهتره اینکار نشه
    بوسس

  6. منم به آزادي در هنر اعتقاد زيادي دارم…اگه هنر محدود به قيد ها بود كه ذوق و گستردگي بزرگي ايجاد نميشد…البته در مورد قضيه كردن و دادن زياد مطمئن نيستم

پاسخی بگذارید

