تخم مرغ ها را باید شکست،نیمرو باید درست کرد

تخم مرغ ها را یکی یکی از کیسه فریزر میکشم بیرون تعدادشان برایم مهم نیست، به کناره ی اجاق گاز میکوبم و لبه های ترک خورده اش را که آلوده به ویروش های کناره ی اجاق گاز هستند،از هم باز میکنم.
مایعش که توهم زده ام دارای ویروس است سر میخورد داخل ماهیتابه.ماهیتابه را با قاشق چوبی هم میزنند.این را مادرم بعد از اینکه عضوی از کلکسیون قابلمه و زرت و پرت های دیگر را با قاشق فولادی خط انداختم به من گفت.
ولی این بار این توصیه به درد من نمیخورد.چون منطقم گفت برای نیمرو که هم زدن لازم نیست.او مطمئن بود.
باز هم اشتباه در آشپزی،باید ابتدا روغن میریختم.اشکالی ندارد هنوز دیر نشده.
دو قاشق روغن جامدی که الان مایع است را از فاصله پنج متری می آورم و میریزم داخل ماهیتابه ولی در راه تقریبن قاشق ها نصف میشوند.
چرا میگویم ماهیتابه؟تابه یا قابلمه نیست؟اصولن باید همه ی آن خانواده را قابلمه صدا کرد ولی افسوس این اجازه را نداریم چون میگویند با هم فرق دارند.ولی من هیچ یک را نمی شناسم.
هوس رب کردم،یک قاشق رب با دقت از یخچال می آورم و بدون هیچ ریختنی به قابلمه اضافه میکنم.تا به حال نیمرو با رب نخورده ام،شاید خوشمزه باشد.

نیمرو که الان اسمش را نمیدانم و باید اسم دیگری داشته باشد آماده شد و همانطور که انتظارش را داشتم خوشمزه نبود.ولی خوردم ،مطمئنم بد مزگی اش از مسئله ی روغن سر چشمه دارد.
کسی چه می داند شاید من سر آشپز چاق یک رستوران چینی در نیویورک شدم،استعداد من را در آشپزی نادیده میگیرند.
بعد از اینکه از دوست دخترم جدا شدم،حوصله ی زیادی دارم؛برای آشپزی و فکر کردن و خندیدن.
گفتم خندیدن،چون خندیدن الکی حوصله زیادی می خواهد.

باران می بارد.اصلن هم اتفاق احساسی و رمانتیکی نیست،باران است،می بارد.لباس های گرم می پوشم و می روم بیرون.هوا تاریک روشن است،در پیاده روی شلوغ احساس میکنم همه از من رد می شوند،جالب اینجاست که چشمهایم فقط دختر هایی که رد میشوند را تشخیص میدهند.نمی دانم ،شاید این بحران بعد از جدایی باشد.جدایی هم قضیه ی آنچنان دراماتیکی نیست؛فقط حاکی از قطع شدن رابطه ی بین دو نفر است.

یک دیدگاه برای ”تخم مرغ ها را باید شکست،نیمرو باید درست کرد

  1. من هر وقت با دوست پسرم تموم میکنم تموم استعداد های هنریم بروز میکنن. عالی میشم. همچی آشپزی میکنم از مامانم بهتر. تو هم یکم روی خودت کار کن. نیمرو آخه؟! :| یه غذای جون دار تر درست کن!

    • ماکارونی؟؟؟ :|
      ماکارونی رو که همه بلدن که. باید قورمه سبزی ای فسنجونی چیزی درست کنی.

پاسخی بگذارید

