BOSCH

اولین بار خودم این تشخیص را رویش گذاشتم و مانند مارکی به بدنه اش چسپاندم که ((ضد یخ ندارد)).
می خاستم از کوچه ای که فقط یک ماشین می تواند از آن رد شود وارد پارکینگ شوم ولی صاحب پارکینگ آقای همدانچی دستش راستش را بلند کرد و با ماهیچه های مچ پشمالویش به من علامت داد که برو جا نداریم.من هم دنده عقب از کوچه پارکینگ برگشتم خیابان اصلی و دنبال جای پارک میگشتم که صدای یک زن بلند شد و گفت دمای آب بالا است یا یک همچین چیزی خوب جمله اش یادم نیست ولی دقیقن میدانم که مطمئن بود و به اوضاع تسلت داشت.زدم کنار و به صورت دوبل چند لحظه درست مانند یک احمق لوزر مکث کردم.که دویستو شیش از پارک خارج شد و من با مهارت خاصی ماشین به این گندگی که آدم هیچوقت نمیتواند عقبش را ببیند را پارک کردم.موقع پیاده شدن انتظار داشتم که پارکبان من را تشویق کند .جلو آمد و با خودکار بیکش مبلغ و شماره پلاک را نوشت و همانطور که سرش پایین بود و به دفترچه اش نگاه میکرد گفت میشه یک و پونصد.بدون هیچ لبخندی.با خودم فکر کردم که آقای همدانچی هم بود همینقدر میگرفت. ولی شاید آقای همدانچی تشویقم میکرد به خاطر پارک کردنم در گوشه ی گلی پارکینگش به من لبخند هم میزد.

پیش مکانیک:
ضدیخ ندارد چون رادیاتش سوراخ است و دسته موتورش هم ایراد دارد.به دلیل موتور ملی بودنش مکانیک کارش را ول میکند و با من درد دل میکند و از عجز و ناتوانی خودش و کلن هم نوعان مکانیکش در تعمیر موتور ملی میگوید و من برای همدردی با او سرم را تکان میدهم.
سمند در کل عن است و موتور ملی اش عن تر. موتورش را بوش آلمان زده .همان بوشی که جاروبرقی و لوازم خانگی میسازد این بار برای سمند ایران موتور ساخته است.و ایران اسمش را گذاشته موتور ملی یا ای اف هفت یا هر عن دیگری. ما اینطور هستیم روی هر چیزی هزارتا اسم میگذاریم.
از یک نفر شنیدم که نوع زیمنس سمند هم وجود دارد نمیدانم شوخی میکرد یا راست می گفت ولی حرف هایش عینن در مخم فرو رفت.زیمنس که گوشی موبایل و لباسشویی اش را دیده ام ولی موتور ماشینش را تجربه نکرده ام.شاید از بوش بهتر باشد.
مهمترین بخش مسأله قیمت قطعات است و قیمت قطعات موتورملی دو برابر سمند معمولی است. این قضیه دردناک بوده و جای گریه کردن هم دارد.

بیست و سوم دی امتحانات پایان ترمم شروع میشوند و من اصلن آمادگی اش را ندارم. چند مدت است که میگویم درس می خوانم ولی در اصل درس نمی خوانم و کارهایی را که من انجام میدهم را نباید درس خواندن دانست بلکه یک نوع سرگرمی است .باید شروع کنم و این واحد های لعنتی را یکی پس از دیگری پاس کنم و همه شان را به گا بدهم.بروم یک هویج بخورم و بخوابم تا فردا درسم را شروع کنم.قدرتمند تر از همیشه_ یک نوع جو سازی روحی روانی.

یک دیدگاه برای ”BOSCH

  1. اول اينكه موفق باشى براى درسهات و دوم اينكه آفرين بخاطر پارك كردنت اونا كه تشويقت نكردن يا حسوديشون شده يا كلاً خودشون هيچوقت تو اون شرايط قرار نگرفتن بفمهمن واى من چون ماشينو تو فضاى كوچكتر از جاى تريلى نميتونسم پارك كنم خوب ميفهمم آفرين

پاسخی بگذارید

